2015-07-09

Unpopular Opinions Tag

Jag gör en liten paus i läsandet för ett litet mellanmål och tänkte passa på att svara på en enkät som jag hittade hos Boklysten för ett tag sedan.


1. Nämn en populär bok eller serie som du inte gillar:
Hungerspelen blir mitt svar på den här frågan. Nu är det i och för sig en sanning med lite modifikation för jag tyckte ganska bra om första boken och jag tycker om filmerna men ärligt talat så tycker jag inte om bok 2 och 3 alls. Kan också nämna The Mazerunner av James Dashner då jag bara har läst första boken men inte gillat alls speciellt mycket.

2. Nämn en serie som andra verkar hata men som du gillar:
Fallen-serien av Lauren Kate. Har läst de två första böckerna och gillade mycket men sen glömde jag liksom bort serien lite och tyvärr blir det nog aldrig att jag läser klart den. Har liksom gått för lång tid. Men den allmänna uppfattningen om den serien verkar dock vara - grymma omslag men urdålig handling.

3. Nämn en kärlekstriangel där personen väljer "fel" person eller ett OTP som du inte gillar:
Jag tycker inte om kärlekstrianglar över huvud taget (möjligtvis med undantag av Shatter me-serien) och blir oftast vansinnig när författaren blandar in ett kärleksintresse till. Låt bli!!!

4. Nämn en populär genre som du knappast sträcker dig efter:
Dystopier och skräck går bort. Tyvärr - inget för mig. Scifi lika så.

5. Nämn en populär eller älskad karaktär som du inte gillar:
Jacob Black är den som dyker upp först i huvudet, ni vet han i Twilight. Jag vet att det är otroligt länge sedan dessa böcker var på tapeten,  men han dyker i alla fall upp i mitt huvud.

6. Nämn en populär författare som du inte riktigt gillar:
Leif GW Persson kommer jag aldrig att läsa en bok av. Så enkelt är det.

7. Nämn en populär del i handlingar (t. ex kärlekstrianglar) som du inte gillar:
Gillar som sagt var inte kärlekstrianglar det minsta.

8. Nämn en populär serie som du inte har lust att läsa:
Oj, vad svårt! Jag är oftast ganska sugen på att ge det mesta en chans. Kommer faktiskt inte på någon just nu.

9. Boken är oftast bättre än filmen. Men finns det någon film/tv-serie som är bättre än boken:
Jag har ju redan nämnt Hungerspelen, men sen måste jag också nämna P.S I love you av Cecilia Ahern. Boken var sådär, filmen helt fantastisk. Kan ju i och för sig beror på både Hilary Swank och Gerard Butler.



2 kommentarer:

  1. Håller med om PS. I love you, älskar filmen men boken var inte alls lika bra. Men som du säger..Gerard Butler kan ju ha något litet med det att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket till en film. Riktigt bra...

      Radera