2015-07-18

#fantasi

Fantasi! Förmodligen det vackraste ordet i det svenska språket. Fantasy! Precis samma sak där men då står det helt plötsligt också för en hel genre inom litteraturen. 

Men idag nöjer jag mig att koncentrera mig på ordet fantasi. För fantasi är för mig halv anledningen till att faktiskt leva. Med fantasi är allting möjligt. Jag kan låtsas, jag kan drömma, jag kan hoppas och jag kan tro. Fantasin ger utveckling och då inte bara hos små barn med deras förmåga att leka och låtsas utan också hos oss vuxna. Genom fantasin får jag också möjlighet att resa, att vinna pengar, att lära mig nya språk. Ja, med fantasins hjälp är helt enkelt allting möjligt. Vad du än drömmar om så kan du alltid fantisera....

Nu blir det en fantasirik fantastisk bildkavalkad. För bilder som triggar min fantasi finns det gott om i alla fall.


❁❁❁Thanks, Pinterest Pinners, for stopping by, viewing, pinning, following my boards. Have a beautiful day! And “Feel free to share #justhouses on Pinterest"✮✮“ #didyouknow www.mymuscleplan.com
Mystical tree --- Please click here to learn about techniques for #AstralProjection and #LucidDreaming www.techniquesforastralprojection.com
FB Page: Angelic Realm Connection #readings with #Medium. Accurate & Affordable angelicrealmconnection.com Email: Heather@angelicrealmconnection.com
Dream Fantasy. More beautiful #fantasy #art pics www.freecomputerdesktopwallpaper.com/wfantasynine.shtml Thank you for viewing!
OH MY GOSH! I never thought I would find a picture of the libraries of the Elvish city of Nilvenye, but I JUST DID!!!
The wizard transformed into an Eagle and caught the princess up in his claws, he then took her to his underground castle.
One day I want to walk into my backyard and find a baby unicorn
“This time, like all times, is a very good one, if we but know what to do with it.” ― Ralph Waldo Emerson
Viser la lune. Toujours ☾ Si on rate, on atterrira dans les étoiles ✩ (Et avec un peu de chances, on rencontrera Le Petit Prince ♥)
Ability to enter and survive in any fantasy environment. To live their in suspended time, like Narnia, to return to Original Realm of Existance at the same time you left. So you could live there thousands of years, then come back as the same age. Retaining all knowledge, experience and talents developed there.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det finns hur många som helst att hitta om man söker på Pinterest. Det är en farlig sida där jag kan förlora timmar av mitt liv utan att jag är medveten om att jag gör det.

      Radera
  2. Fantasi är det vackraste ord jag vet också, tillsammans med frihet. Och tack för alla fantastiska bilder! Jag älskar den här typen av bilder, så jag är väldigt glad över att du slösade bort lite tid med att hitta dem så att vi får se dem. :) Och till sist ett citat av Einstein: "Logic can take you from a to b. Imagination can take you everywhere." En klok farbror den där Einstein. Du får gärna sätta in fler sådana här bilder framöver ... (tycker allmänt att du har bra smak när det gäller bilder du använder!)

    Ha det bra! Fortsatt trevlig sommar! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var han klok den där Einstein. Han sa också att för att lära barn något så skulle man läsa sagor för dem (kommer inte ihåg exakta ordalydelsen). Jag lovar att det definitiv lär komma mer bilder någon gång fram över. Kul att du gillade dem.

      Radera