2015-07-30

Lyrans klassikerutmaning hittills


Nu har det blivit dags att sammanfatta vilka klassiker jag har läst under juli månad. Det har inte blivit lika många som det blev i juni, men någon har jag i alla fall hunnit med.



Sex stycken tycker jag absolut är godkänt. Nu återstår bara att se hur många det blir i augusti. Har lite tappat stinget efter klassiker nu men någon lär bok lär det väl bli, i alla fall nästa del i Staden-serien. Vi är ju fler som har läst klassiker och det kan ni kolla in hos Lyran.

10 kommentarer:

  1. Å vilken rolig blandning! Jag är jättesugen på gamla Christie-deckare, om jag bara kunde komma förbi en loppis skulle jag försöka komma över ett par. De är så fin sommarläsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig om att Christie är perfekt sommarläsning. Jag tycker de är så bra.

      Radera
  2. Måste försöka läsa Fogelström någon gång.
    Jag har ett antal Agatha Christie-deckare i bokhyllan. Jag gillar dem verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att jag äntligen har tagit tag i Fogelström. De är så bra. Christie går alltid hem hos mig.

      Radera
  3. Fin blandning. Sent i november ska jag också försöka läsa i år. I november kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. November hade definitivt passat bättre men så blev jag så sugen på lite Mumin och det fanns i stort sett bara den kvar att välja. Men de är så bra!

      Radera
  4. "Sent i november" ledde till att jag upptäckte att jag faktiskt gillade böckerna om Mumin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig var det Trollkarlens hatt som öppnade ögonen på mig. I mina ögon är det definitivt mer vuxenböcker än barnböcker.

      Radera
  5. sex klassiker bara under juli månad! imponerande! trevlig blandning också

    SvaraRadera
  6. Härlig mix! Får se till att läsa någon mer Christie snart, helt klart mysig sommarläsning. :)

    SvaraRadera