2015-07-13

Teamtrio: Sån't som kan flyga

Det är ju måndag som jag på något vis nästan hade glömt bort men i och med måndag så är det ju dags för tematrio med Lyran. Denna veckan ska vi upp i himlen.

Berätta om tre böcker vars titel innehåller något som kan flyga!

1. Den lilla flickan som svalde ett moln liks stort som Eiffeltornet av Romain Puértolas
Detta är faktiskt den bok jag håller på och läser just nu och inte har jag kommit så långt i den heller, men de sidor jag har läst verkar lovande. Och nog svävar ett moln i alla fall.

2. Över näktergalens golv av Lian Hearn.
Har inte läst denna heller än men så sugen jag är på att göra det. Kanske ska försöka hinna med den under semestern.

3. Pelikanfallet av John Grisham
Denna har jag läst, och jag har sett filmen. Fantastiska båda två vad jag kan minnas även om det är säkert 15 år sedan jag stiftade bekantskap med dem.

18 kommentarer:

  1. Inte läst dem, men den första boktiteln var speciell ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt speciell och jag tror absolut att den kan bli jättebra. Jag har läst en annan bok av författaren som jag gillade mycket.

      Radera
  2. Pelikanfallet är den enda jag läst av böckerna i din trio. Och jag har sett filmen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju egentligen den enda jag har läst också. Men de andra ska åtgärdas.

      Radera
  3. Över näktergalens golv älskade jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra. Har så länge tänkt läsa den men blir liksom aldrig färdig till det. Men snart så...

      Radera
  4. Över näktergalens golv gillade jag jättemycket och Pelikanfallet har jag både läst och sett och den är bra den också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det låter jättelovande med Över näktergalens golv. Måste helt enkelt läsa den snart.

      Radera
  5. Jag tror inte jag har läst Pelikanfallet, däremot sett filmen för rysligt länge sen. Jag hade en period när jag mest läste actionthrillers av olika slag men nu för tiden blir det inte mycket sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också perioder emellanåt då jag läser massor av den genren. En favorit där är David Baldacci men man kan alltid lita på John Grisham.

      Radera
  6. Pelikanfallet borde jag ju ha tänkt på, men faktum är att den saknas i min hylla. Filmen har jag dock sett ett flertal gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade en gammal utgåva långt inne i ett hörn ungefär. Absolut inte en bok jag tänker på så ofta längre. Men som sagt - bra!

      Radera
  7. Pelikanfallet är den enda i din trio som jag läst.

    SvaraRadera
  8. Över näktergalens golv är en kär favorit hos mig! Den första titeln var ju verkligen speciell!

    SvaraRadera
  9. Pelikanfallet är nog den enda jag har läst i din trio. Den första titeln var onekligen lite speciell!

    SvaraRadera