2015-07-19

Några tankar en söndag



  • En minst sagt disträ vecka då jag faktiskt varken fått mycket läst eller mycket bloggat. Jag har "enbart" läst ut två böcker och för att vara semester är det väldigt lite. Men jag har haft fullt upp med att fixa i trädgården och att bara vara på andra sätt så då blir det helt enkelt så ibland.
  • Något annat jag har sysslat en hel del med de senaste dagarna är min dagbok/journal. Periodvis skriver jag väldigt mycket i den, men nu har jag också kommit på att jag vill göra det till en sådan där vacker bok som man kan se bilder av lite var stans om man googlar lite eller tittar på pinterest. I alla fall har jag samlat inspiration nu några dagar och har spenderat en hel del pengar på washi tape.
  • Ni har i alla fall fått en hel del recensioner den här veckan. Jag tror det var i måndags jag fick ett sådant riktigt ryck och skrev massor av recensioner. Men nu börjar de snart tryta igen och det börjar bli dags att ta och sätta sig ner och skriva ett gäng igen. Kanske det kan bli en måndagstradition.
  • Jag har fått en ny leksak denna veckan. En samsung platta råkade komma hem till mig i onsdag och jag kan meddela att den är väl använd redan. Däremot har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar att läsa på den. Jag måste införskaffa ett fodral så blir den säkert i alla fall skönare att håll i. Just nu har jag lite svårt för det och har istället spenderat tid med att titta på youtubeklipp på den.
  • Nästa vecka lovar jag att försöka ha lite mer kontinuitet och tanke bakom mitt bloggande. Framför allt måste jag försöka sätta mig och läsa lite mer. Tror till och med att det är dags nu att sätta sig och läsa. Ska bara se till att få lite mat i magen först.
Syns nästa vecka med massor av ny energi. Det är ju semester....

2 kommentarer:

  1. Vissa veckor b lir det så där, man tycker inte man hinner med nånting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så. Men jag har nog mest bara varit disträ och haft tankarna på en miljon andra saker, som visserligen behöver tänkas på men som ibland också är lite jobbiga att reflektera kring.

      Radera