2015-07-01

Läsplaner för juli

J ~ Jasmine Fairy ~ In India, Jasmine is used in rituals like marriages, and festivals. In the Chandan Yatra of lord Jagannath, the deity is bathed with water flavored in sandalwood paste and jasmine.

Så då var det dags att planera juli månads läsning. Jag hoppas att läsflytet håller i sig den här månaden också. I alla fall har jag väldigt planer för vad jag ska läsa under denna slapparmånad.

  • Britt-Marie var här av Fredrik Backman
  • Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
  • Barn av sin stad av Per Anders Fogelström
  • ABC-morden av Agatha Christie
  • Tre koppar choklad av Care Santos
  • Skuggan av ett år av Hannah Richell
  • Flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet av Romain Puértolas
  • Americanah av Chimananda Ngozi Adichie
  • Skattkammarön av Robert Louis Stevenson
  • Fangirl av Rainbow Rowell
Britt-Marie var här (inbunden)Slända i bärnsten (storpocket)Barn av sin stad (pocket)ABC-morden (e-bok)Tre koppar choklad (inbunden)Skuggan av ett år (inbunden)Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet (inbunden)Americanah (pocket)Skattkammarön (inbunden)Fangirl (häftad)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det hoppas jag också på. Ser riktigt mycket fram emot alla dessa böcker. Har nog aldrig varit så lätt att få ihop en lista.

      Radera
  2. Fangirl vill jag också läsa. Och i Britt-Marie har du bra läsning att vänta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Britt-Marie lär absolut vara bra läsning - något annat förväntar jag mig inte. Det är nästan jobbigt att jag inte har läst den än, men rätt tidpunkt har inte infallit än.

      Radera