2015-07-06

#läserjustnu

Idag med #sommalovmedkulturkollo är det dag att lista lite vad jag håller på och läser för tillfället. Det är några böcker igång men eftersom #läsalotsommar2015 drar igång idag så lär det väl bli lite rotation på de här böckerna de närmst dagarna.

  • Britt-Marie var här av Fredrik Backman. Påbörjade jag i natt lagom till läs-a-loten drog igång och redan efter 35 sidor lyckas han beröra mig den där Backman. Det kan inte annat än bli bra.
  • Wars of the Roses: Stormbird av Conn Iggulden. Lyssnar på den som ljudbok, men har den även som fysisk kopia så jag kan läsa lite i den när jag känner för det. 
  • Mysteriet på det blå tåget av Agatha Christe. Har än så länge enbart läst ett kapitel men det finns ju risk att den blir utläst denna veckan.
  • Fangirl av Rainbow Rowell. Också bara påbörjad men det lär bli den bok jag riktigt dyker in i efter att jag har läst ut Britt-Marie.
Jag tror det är alla böcker jag håller på med för tillfället. Nu ska jag bara ta och äta upp min frukost sen ska jag sätta mig och läsa i några timmar. 

4 kommentarer:

  1. Mysteriet med blå tåget vill jag läsa, åhh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag plockade upp den lite på måfå, mest för att jag ville ha en Christie igång. Tror absolut att de kan bli bra. Jag menar - det mesta av Christie brukar ju vara det.

      Radera
  2. Igguldens bok väntar i bokhyllan och jag är bara så sugen på att få börja på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har stått hur länge som helst i min bokhylla nu och jag har liksom inte förstått varför jag har väntat med att plocka upp den. Så nu blev det en kombination av att lyssna på den och att läsa i den.

      Radera