2015-07-05

Några tankar en söndag


vintage read...this would be a cute engagement picture!
  • Det har varit en ganska så slö vecka, denna veckan. Jag har enbart läst ut två böcker utan har i stället mest bara njutit av att det äntligen har varit lite varmt. Och varför inte passa på och göra det mycket varmt - när man ändå håller på. Men jag tänker absolut inte klaga på värmen så mycket som jag har frusit tidigare i år. Nej nu ska jag njuta på alla tillgängliga sätt.
  • Enbart två och en halv dag har gått sedan jag gick på semester och jag känner att jag faktiskt redan har lyckats ta mig in i semesterlunken. Skönt!!! Mitt problem under semestern blir dock att försöka ha lite rutiner. Till exempel måste jag försöka röra lite på mig och inte småäta en massa medans man läser. Det kan bli farligt!
  • Nästa vecka blir det läs-a-lot. Jag deltog i detta även förra året och tyckte det var himla kul. I år lär det dock inte bli riktigt lika många böcker som förra året, mest för att jag har valt ganska så tjocka böcker att fokusera på. Det ska bli skönt att äntligen bli färdig till att läsa bland annat Slända i bärnsten.
  • Jag måste få gnälla lite över läsplattorna. Varför känns det som om det tar så förbaskat lång tid att läsa en bok på plattan, en bok som dessutom inte är speciellt tjock. Framför allt saknar jag känslan av att stoppa in bokmärket i boken för att med ögat kunna se lite hur långt jag har kommit i boken. Det ger inte samma effekt att se det i siffror. Dessutom saknar jag att inte kunna bläddra framåt för att se hur många sidor ett visst kapitel är.
Nej nu får det vara bra för idag. Nu ska jag sätta mig och läsa klart boken jag håller på med och sen när temperaturen gått ner lite till så ska jag ut och gå. Underbara sommarkvällar gillas starkt!!!

2 kommentarer:

  1. Jag känner likadant som du när det gäller läsning på läsplattan. Det blir inte alls samma känsla som med en fysisk bok. Jag vet inte om jag någonsin kommer att ändra inställning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att plattan har många goda egenskaper, men boken är helt klart bäst i alla fall.

      Radera