2016-10-11

Top Ten Tuesday: Böcker som har blivit rekommenderade till mig


Nu är det dags för ett Top Ten Tuesday. Känns som det är länge sedan jag gjorde ett sådant inlägg, men egentligen är det bara två veckor sedan.
Idag handlar i alla fall listan om böcker som har blivit rekommenderade till oss och när man bokbloggar så blir det helt klart en hel del av den varan. Jag skulle nog inte vilja säga att någon av dessa böckerna har blivit direkt rekommenderad till just mig utan det har mer rört sig om allmänna rekommendationer. Det gör dock inte så mycket, bra har det blivit ändå i de flesta fall.

Ten Books I've Read Because Of Another Blogger

1. Finnikin of the Rock av Melina Marchetta/egentligen hela serien
2. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
3. All the bright places av Jennifer Niven
4. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alires Saénz
5. Barn 44 av Tom Rob Smith
6. Jellico Road av Melina Marchetta
7. De Utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore
8. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
9. Eleanor och Park av Rainbow Rowell/ eller vilken som helst av hennes böcker
10. The Name of the Wind av Patrick Rothfuss

Det finns så många, många fler som hade kunnat vara med på den här listan, men det här är alla böcker som jag har älskat. Riktigt, riktigt bra böcker. Hade jag varit lite snäll så hade jag länkat titlarna till recensioner men helt ärligt så orkar jag inte leta upp dem så ni får klara er ändå och lite på mitt ord när jag säger att de är fantastiskt bra alla.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Då har du några riktigt bra böcker som du kan läsa :p

      Radera
  2. Hehe, ja bokbloggvärlden rekommenderar hur mycket som helst som jag blir såld på. Önskar tiden fanns till att läsa de allihopa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju det där med den beryktade tiden. Skulle kunna skriva en lista på böcker som jag vill läsa för att jag har blivit rekommenderad dem på bloggen. Hade nog omöjligt kunna hålla den till tio böcker bara.

      Radera
    2. Jellicoe Road ja, den glömde jag bort, läste den också tack vare andra bokbloggare :)

      Radera
    3. Det finns ju några att välja mellan och jag är ganska så övertygad att jag har glömt lika många som jag har listat.

      Radera
  3. Jag hade också med Ljuset vi inte ser på min lista. Men Jag heter inte Miriam, Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Jellicoe Road och Eleanore and Park har jag också läst på rekommendation. Finickin of the Rock ska läsas snart hoppas jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska plocka upp Finnikin of the Rock. Hela den serien är fantastiks bra enligt min mening.

      Radera