2016-10-12

Istället för läsning

Ibland bara måste man faktiskt slita sig lite från läsfåtöljen. Det handlar egentligen inte om att jag har suttit där massor de senaste veckorna utan om att tag i tillfället när det erbjuder sig och åka in till stan och fika med mamma. Hon ringde under eftermiddagen och undrade om vi inte skulle ta en spontanfika när hon slutade jobbet. Så det fick bli varm choklad, scones och en massa prat. Vardagsmys helt enkelt! Dessutom har jag varit sugen på just varm choklad hur lände som helst. Blir aldrig av att jag gör det hemma.
Nu är jag i alla fall hemma och så farligt mycket är klockan inte än så jag ska nog hinna med att läsa i ett par timmar också. Frågan är bara om jag eller katten hinner först in till läsfåtöljen.

"Tudo que é seu, encontrará uma maneira de chegar até você." Ótima quarta pra…:

2 kommentarer: