2016-10-30

En smakebit på søndag: Det är inte jag, det är du



Tydligen har en höstförkylning bestämt sig för att det vore hög tid att hoppa in i min kropp och irritera. Inte vad jag vill just nu... för helt ärligt pratar man om fel läge ofta, men just precis nu innan maratonuppgiften som kallas förlossning så undrar jag om det kan bli mer fel läge. Tur i alla fall att man är hemma och kan ta det lugnt och irritera sig ifred.
Men nu skulle det här inlägget handlar om att bjuda er på en liten smakbit ur vad jag läser. Som jag skrev både i fredags och i går så hade jag svårt för att bestämma mig för vad jag skulle läsa. Jag har väl egentligen inte bestämt mig helt ännu men jag har i alla fall påbörjat Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane. Ännu inte övertygad efter 40 sidor men några sidor till ska den i alla fall få. Alla andra verkar ju älska. Fler smakbitar än min hittar ni hos Mari på Flukten fra virkeligheten.

Min smakbit är tagen från sida 28-29 när Delia precis har friat till Paul och fått ja. De sitter nu på en pub och ska fira. Paul är vid bardisken och beställer.

Bildresultat för det är inte jag det är duHennes telefon vibrerade av ett sms. Paul. Hon tittade överraskat upp. Han såg oberörd ut och stoppade telefonen i fickan medan han beställde öl.
Delia log brett och fånigt, och kände en pil av glädje fara genom kroppen. Han hade behövt lite tid att vänja sig vid tanken, det var allt. Det fanns en romantiker inom honom. Hon drog med fingret och låste upp telefonen, skrev in sin kod - hennes födelsedag, Pauls födelsedag - och läste orden.
C. Det har hänt en grej med D och jag vill inte att du ska höra det från någon annan. Hon har friat. Vet inte vad jag ska göra. Ses imorgon? P Xx

22 kommentarer:

  1. Har inte läst något av Mhairi McFarlane, men jag har en av hennes böcker i hyllan. Inte denna dock. Men det där SMS:et alltså... nu har jag inte bakgrundshistorien, men det låter inte bra. Inte bra alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns egentligen ingen bakgrundshistoria och vi är precis i början av boken. Men man kan ju ana vartåt det lutar.

      Radera
  2. En författare jag är sugen på att läsa något av :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också varit sugen länge men inte riktigt hamnat i rätt läge. Hoppas att det är nu.

      Radera
  3. Tack för smakbiten! Har funderat på att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kan säkert bli bra, jag har i alla fall inte hört något negativt om någon av hennes böcker.

      Radera
  4. Aj aj, inte vad hon hoppades på. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var det verkligen inte. Ha en bra söndag.

      Radera
  5. En författare som jag tänkt att jag ska läsa någon gång. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är ju minst sagt ganska så omtalad författaren. Jag hoppas i alla fall att jag ska fastna för den.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Har faktiskt inte hört talas om denna författaren tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har släppt ganska många böcker de senaste året och varit ganska omtalad. Jag lyssnade på henne på bokmässan förra året och blev sugen på att läsa något av henne.

      Radera
  7. Har inte läst något av den här författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar komma in lite i boken nu och gillar mer och mer.

      Radera
  8. Oi, det hørtes ut som noe som kunne bli en vanskelig situasjon :-)
    Krya på deg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något vansklig kan man väl lugnt säga. Tack och ha en trevlig söndag.

      Radera
  9. Tack för smakbiten. Har läst You had me at hello och var inte så där jätteförtjust faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej... Det ska bli spännande att se vad jag tycker. Det är ju inte den genre jag läser mest av.

      Radera
  10. Jag är ju en av dem som tycker oerhört mycket om Mhairi McFarlane!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att ni är några stycken. Än kan jag inte uttala mig riktigt, men det är i alla fall inte dåligt så här långt :P

      Radera
  11. Jag har inte läst den, men jag gillar titeln :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja titeln är väldigt tilltalande. Det håller jag med dig om.

      Radera