2016-10-23

En smakebit på søndag: The Heist



Äntligen vaken så jag kan ta tag i den här dagen. Det kommer att hända ytterst lite idag, det kan jag lova. Finns helt enkelt inte energi för något annat. Jag hoppas däremot hinna läsa ut The Heist av Janet Evanovich och Lee Goldberg som jag läser just nu. Faktiskt så tänkt jag börja med att bjuda er på en smakbit ur boken. För att ge er lite förhandsinformation så handlar den om Kate som är FBI agent och som i många år har jagat svindlaren Nick Fox. Men så ställs allt på enda när de två tvingas samarbeta för att fånga en ännu större bov.

Och för att bevis lite för er hur off jag är idag så har jag helt glömt kolla varifrån i boken smakbiten kommer men det är i alla fall ganska mycket i början.

Bildresultat för the heist janet evanovich epubShe did a 360 degree scan of the area and spotted Nick on a tour boat moving down the Spree canal. He was standing at the railing wearing a blue watch cap, sunglasses, and a gray East German army shirt with double-buttoned breast pockets and elastic bands at the sides of the waist. He gave har a little nod and Kate nodded back.
Two green Polizei patrol cars pulled up on Unter den Linden and people pointed in Kate's direction, so she made a quick exit down a side street and didn't stop moving until she got to her hotel.

Fler smakbitar kan ni hitta hos Mari på bloggen Flukten fra virkeligheten.

18 kommentarer:

  1. Skulle gärna vilja läsa någon av hennes böcker, de verkar så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen underhållande och precis vad man behöver ibland. Jag rekommenderar dock att du läser böckerna om Stephanie Plum för de är allra bäst enligt min mening.

      Radera
  2. Har läst en av Evanovich böcker och den var tyvärr ingenting för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar henne för vad det är. Det är inte på något sätt "fin" litteratur men det är underhållande, snabb och rolig läsning. Lite guilty pleasure för mig helt enkelt.

      Radera
  3. Det hørtes ut som en spennende bok. Jeg lurer på hva folk pekte på og hvorfor hun måtte løpe tilbake på hotellet. Så jeg må kanskje lese boken :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då har jag lyckats med min smakbit. Trevlig helg.

      Radera
  4. har av någon outgrundlig anledning aldrig läst något av JE. verkar intressant. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en väldigt produktiv författare minst sagt som skriver väldigt underhållande. Kräver absolut ingen ansträngning att läsa.

      Radera
  5. Janet Evanovich står på min evighetslånga att-läsa-lista. Nu borde det nog faktiskt snart vara hennes tur :)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten, den här författaren dyker ju upp då och då på bloggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har skrivit några böcker så det är ju inte så konstigt att hon dyker upp med jämna mellanrum. Jag tycker hon är väldigt läsvärd.

      Radera
  7. Är jättenyfiken på att läsa Evanovichs böcker. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut att du ska prova något av henne.

      Radera
  8. Har inte läst något av författaren. Än. Men har kikat lite på böckerna. Så mycket böcker/författare och kort om tid...Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, men jag kan trösta dig med att just den här författaren brukar gå vansinnigt fort att läsa. Snabbt lätt språk som bara flyger förbi.

      Radera