2016-10-05

Mycket mystiskt

Idag fick jag ett par sms om att jag hade paket från Adlibris att hämta ut. Va???  "Visst är jag lite tankspridd just nu, men inte har jag beställt någonting därifrån", det var min fasta övertygelse. Men jag var tvungen att gå in och kolla på min orderhistorik för att dubbelkolla. Och nej, jag hade faktiskt inte beställt någonting sedan i juli och de böckerna hade jag fått hem. Så mysteriet tätnade.

Paketen gick alldeles utmärkt att hämta ut. Ett tag tänkte jag att det måste blivit något fel för sådant hör man ju talas om. Eller så kanske det var någon vänlig själ som hade skänkt mig lite böcker. Sånt är jag inte van vid men man vet aldrig tänkte jag.


Här är bildbevis, två paket från Adlibris. Jag vågade knappt öppna för vad jobbigt det skulle vara om jag var tvungen att skicka tillbaka.
Nu visade det sig att det här var min beställning. Jag hade mycket riktigt inte gjort någon beställning hos just det här nätföretaget, men en beställning hos Cdon. Tydligen använder de sig numera av Adlibris som distributör, eller vad det heter. Jag har varit med om något liknande tidigare men då rörde det sig om en tröja som jag beställde av dem och fick via Shirtstore. Dock aldrig när det har rört sig om böcker. Det här kändes inte heller som ett vidare bra sätt för beställningen har tagit ganska så lång tid. Hade det inte varit för att jag hade 50 kronors rabatt på Cdon så kunde jag ju precis lika gärna ha beställt det hos Adlibris. Det kommer jag i alla fall att göra i fortsättningen. Adlibris eller Bokus.

Och nej, det här är inget reklaminlägg trots att jag märker att jag har skrivit vissa företagsnamn en himla massa gånger.

2 kommentarer:

  1. Jag såg att Cdon använder dem som distributör när jag gjorde en beställning från Cdon i helgen. Blev också förvånad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har ju skickat böcker själva. Jag tycker det är helt knäppt ärligt talat.

      Radera