2016-10-22

Fall into fantasy: Dag 8 och en sammanfattning


Så då var den här läs-a-loten över för i år. Ni som läst mina dagliga sammanfattningar förstår nog att jag inte riktigt är nöjd över mitt eget deltagande, men samtidigt - läsning ska inte stressas fram och läslusten har helt enkelt inte riktigt infunnit sig vilket känns lite sorgligt när jag har haft hur mycket tid som helst till mitt förfogande. Men jag backar från mina planer och förväntningar och bestämmer mig för att jag ändå är ganska så nöjd. Kanske framför allt för att jag verkligen har läst verklighetsflyktböcker och till och med rotat fram ett eller annat spöke ur bokhyllan. Det i sig är helt otroligt.
Gårdagens läsning var ganska så splittrad. Visste inte riktigt vad jag ville läsa så det blev lite ur Beyond the Kingdoms som jag påbörjade i torsdags, sen blev det en hel del ljudbok och så en e-bok i form av The Heist av Janet Evanovich för att Evanovich lite är min riktiga comfort zone.

Dag 1: 138 sidor lästa
Dag 2: 26 sidor lästa
Dag 3: 139 sidor lästa
Dag 4: 205 sidor lästa
Dag 5: 199 sidor lästa
Dag 6: 156 sidor lästa + 1,5 timme ljudbok
Dag 7: 208 sidor lästa + 1 timme ljudbok
Dag 8: 107 sidor lästa + 2 timmar och 20 minuter ljudbok
Sammanlagt: 1178 sidor lästa

Böcker lästa:

Bildresultat för flickan från tjugotaletBildresultat för karriär i ondskaBildresultat för den skrikande trappan

Böcker jag håller på med:

Bildresultat för queen of shadowsBildresultat för beyond the kingdoms chris colferBildresultat för the heist janet evanovich epub

Mina mål:

Jag satte ju också lite mål för mitt läsande under den här veckan. Det gick sådär med dem också. Men jag fokuserar på det som lyckats. Jag har läst ut tre böcker, jag har varit aktiv på instagram och jag har följt upp mina framsteg här på bloggen. Kul har jag också haft även om jag inte riktigt fick till läsflytet. Det enda jag verkligen misslyckades med var att läsa 50 sidor ur The Mad Ship varje dag. Den boken har jag inte ens rört under veckan. Men det kommer väl vad det lider.

Vill passa på att tacka Liza på i regnet som drog igång den här läs-a-loten. Det är alltid trevligt att läsa tillsammans även om man sitter på varsitt håll. 

4 kommentarer:

  1. Även om du inte är riktigt nöjd är det imponerande siffror. Hoppas du gillade det du läste också! Visst peppar det i alla fall med läsaloter även om det inte alltid går som man vill. Jag hade kul jag också, men är inte alls nöjd. Fast det blir som det blir. Det kommer fler tillfällen! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kommer det fler tillfällen och egentligen är det bara dumt när man inte är nöjd med sitt eget läsande. Det är ju på inget sätt en tävling och ändå ska man försöka tävla med sig själv istället för att ta det som det kommer.

      Radera
  2. Det viktigaste är som du nämner att njuta av läsningen också :) Tycker du fick mycket läst, bra jobbat! Och jag håller med dig, det är kul med sådana här arrangemang när man vet att det är fler som försöker läsa lite extra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju för att jag älskar att läsa som jag gör det, det är ju min avkoppling här i livet. Det är roligt att ni andra tycker jag har fått till mycket läsning. Själv tycker jag inte att jag har läst något alls, inte mer än en normal vecka i alla fall. Men nästa gång det är dags för ett read-a-thon då ska jag läsa massor.

      Radera