2016-10-13

Det där med att läsa skräck

Jag vet att ni är många där ute som älskar att läsa skräck och att bli sådär härligt skrämda. Framför allt så är det ju extra passande att göra det nu när mörkret faller på, det blir kallare och man redan har den där filten över sig som man kan dra över huvudet när det blir för läskigt.
Jag tillhör ju inte riktigt den här skaran. Vet inte riktigt vad det beror på för jag är egentligen inte speciellt lättskrämd, utan ser bara inte vitsen med det riktigt.
Hur som helt så fick vi hem Illustrerad vetenskap tidigare idag - helt och hållet makens val av tidning. Den verkar ta upp det här med att skrämmas och framsidan ser ut såhär.



Nu har jag inte läst artikel och lär väl helt ärligt inte göra det heller. Men lite intressant är det. Framför allt nu när det verkar gå mode i att klä ut sig till läskig clown och skrämma sina medmänniskor som det står så mycket om på facebook. Vad jag tycker om det fenomenet är något helt annat, men jag kan väl säga som så här: att du som är så dum så du tycker att det är roligt, vet aldrig hur personen i fråga kommer reagera. Visa respekt mot dina medmänniskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar