2016-10-30

Några tankar en söndag


Happiness is a good book, comfy chair, hot cup of tea and a friend that won't talk while you're reading.:
  • Solsken... det här har varit en fantastisk vacker höstvecka. Solen har skinit nästan precis varje dag och det har varit precis lagom skön temperatur. Det negativa i det hela är att jag knappt har varit ute alls, utan istället suttit inne och läst massor med böcker.
  • Massor av böcker som sagt... Den här veckan har jag inte läst ut mindre än 5 böcker. Däremot har blogglusten minskat en aning. Det konkurrerar ut varandra lite vilket är synd. Tid finns för båda. Så vi får se hur allt blir nästa vecka.
  • November är här... eller i alla fall nästan. Jag är inne i min förhoppningsvis sista graviditetsmånad i och med den övergången. Nu känner jag mig mer än sprickfärdig och det börjar bli ordentligt drygt. Småplockar med lite här hemma men kan inte riktigt göra något ordentligt. Lite beror detta på maken som inte blir färdig till att göra sådana saker som jag inte kan göra och som i förlängningen också gör att jag inte kan göra det jag ska och kan göra. 
  • En sak jag har klurat lite på är att när man är precis så här i slutet av månaden, avslutar ett par böcker och inser att jag har två-tre dagar på mig att läsa ut ytterligare en bok för att förbättra månadsstatistiken. Är det någon mer som fungerar så? Istället för att plocka upp en bok som jag verkligen vill läsa letar jag i bokhyllorna efter något som är relativt kort och som jag är övertygad kommer att gå snabbt att läsa. I slutändan går det oftast inte så snabbt för det tar lite död på lusten. Så gjorde jag aldrig innan jag började blogga. Och så borde jag verkligen inte tänka. Jag vet men jag kan inte rå för det.
  • Den här veckan har det blivit ganska så mycket både film och tv-serie också. Detta är bra för det gör maken glad. Dessutom verkar det ju inte ta för mycket fokus från läsningen med tanke på mängden böcker jag också läst. Jag funderar lite på hur mycket jag ska skriva om det jag ser på. Ibland vill jag slänga iväg ett par ord om det men det blir sällan till en "riktig" recension. Är ni intresserad av att läsa mer om mina tankar av filmer/serier jag sett eller är det lagom med några ord när jag känner för det. Nu tittar jag ju oftast inte speciellt mycket över lag men det kanske blir mer i framtiden då det är ett lagom hjärndödande tidsfördriv. För tyvärr ser jag på det så krasst.
  • Halloween! I morgon är det dags för denna fantastiskt - väldigt ironiskt uttryckt - högtid. Jag är verkligen inte för denna kommersens högtid, och inte lockar ju det där med skräck heller. Ännu har vi inte haft några små som har knackat på dörren och gastat bus eller godis. Däremot hittade jag en ny variant som verkligen lockade mig:

Nu ska det snart lagas mat här hemma och kanske så ska vi just se på lite serier. Sen ska jag ägna några timmar av kvällen till att läsa Det är inte jag, det är du. Läsningen har absolut tagit sig en del i den. Ha en fortsatt trevlig söndag alla så syns vi nästa vecka...

5 kommentarer:

  1. Skrattar gott åt haloween tipset fast jag inte gillar vin...hahaha
    Jag skulle gilla att du skrev lite om sådant du har sett, jag gör det ibland på min blogg. Och gillar att läsa om det med. För jag ser lika mycket som jag läser. Hoppas att du och maken får gjort allt innan den lill* ska titta ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dricker ju av uppenbara själ inte vin just nu jag heller men jag älskade den där lilla uppmaningen.
      Vad kul att du vill höra lite djupare om det jag tittar på. Nu tittar jag inte jätteofta men ska absolut försöka få ner lite djupare tankar om det jag verkligen ser.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Håller just nu på med en kortis som jag hinner läsa ut innan månaden är slut. Ibland gör jag faktiskt så även om man inte borde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lätt så att man gärna vill förbättra statistiken lite. Det är ju fullständigt onödigt egentligen för det är absolut inte någon tävling om vem som kan läsa mest böcker - inte ens en tävling mot sig själv.

      Radera