2016-10-29

Nytt i hyllan: Oktober

Det där med att inte införskaffa så många nya böcker - som gick så bra i början av året - kan ha eskalerat en aning och numera kommer böckerna hem till mig ändå. Till mitt försvar har jag bara köpt böcker för 10 kronor så på det sättet gör det kanske inte så mycket. Men jag är också faktiskt ganska så duktig på att läsa de nya böckerna också.

Dessa två har jag köpt och tyvärr inte hunnit läsa:

Bildresultat för the lake house kate mortonBildresultat för the girl on the train book cover

Oj, jag hade visst köpt en bok till på bokus:

Bildresultat för pestan

Och så en massa recensionsexemplar:

Den otursförföljde Max Crumbly #1: Skolans hjälte (inbunden)Högt spel (inbunden)Karriär i ondska (inbunden)Opium för folket (häftad)Döden den bitterbleka (inbunden)I ekens tecken (inbunden)Falkens döttrar (inbunden)

Av tio nya böcker har jag i alla fall läst sex och det kan väl vara godkänt. Bara fyra kvar med andra ord. Nu är ju i och för sig inte månaden helt slut heller och jag väntar faktiskt på något recensionsexemplar men kommer det på måndag så får jag väl räkna in det i nästa månads nytt i hyllan inlägg. För övrigt vill jag tacka alla snälla förlag som skickar böcker till mig. De inblandade är Modernista, Gilla böcker/Lilla piratförlaget, Wahlström o Widstrand, Kartago, Bokfabriken och Historiska media. Tack, tack....

4 kommentarer:

  1. The Girl on The Train filmen såg jag denna veckan och kan bara säga att fen var så jädrans bra måste verkligen läsa boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju lovande. Jag har faktiskt påbörjat boken en gång tidigare men då som ljudbok. Av någon anledning hoppade min telefon väldigt mycket mellan spåren på ljudboken den gången så jag kom aldrig in i den riktigt och la därför ner. Men ser fram emot att läsa den.

      Radera
    2. Vad jobbigt ja då orkar man inte riktigt fortsätta :P

      Radera
    3. Nej det blev fel. Men nu ska den förhoppningsvis läsas snart.

      Radera