2016-10-13

Bob Dylan

För en gångs skull vet jag vem personen som får Nobels litteratur pris är. Bob Dylan känns dock som ett väldigt nytt och udda val enligt min mening. Jag kan inte påstå att jag har lyssnat speciellt mycket på hans musik och jag vet heller inte vad jag ska tycka när helt plötsligt priset går till en musiker som säkert skriver bra texter. Och visst är musik texter, men finns det inte tillräckligt med musikpriser?
Nja, vad ska man tycka.... För en gångs skull ska det bli lite spännande att i alla fall se vad ni som är mer insatta i priset tycker

4 kommentarer:

  1. Jag beklagar mest det hela och är klart besviken. Den smala litteraturen har misst sitt stora litteraturpris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så känner jag också, trots att jag kanske inte egentligen är sådär värst intresserad av Nobel egentligen. Men det känns lite som om, jaha - inte ens det fick litteraturen ha för sig själv. Och ska man börja kalla det örats poesi så är väl all musik det.

      Radera
  2. Har inte han redan fått Polarpriset för sin musik? Jag tycker att någon annan skulle fått litteraturpriset.

    SvaraRadera