2016-10-08

Vem är du i Astrids berättelser?

Tänkte jag skulle vara med i Lyrans serie om vem man liknar igen. Den här gången har vi kommit till Astrid Lindgren och här finns det ju minst sagt ett antal karaktärer att välja mellan.Och helt ärligt kan jag väl inte säga en enda karaktär som är precis som jag men när jag var liten så var jag nog ändå ganska så lik Madicken. Lite mer av en äventyrligt pojkflicka en den snälla lilla flickan som satt stilla och lekte med dockor. Ganska så livlig fantasi hade jag också så de där infallen som Madicken kunde få snabbare än en gris blinkar, de kunde jag också få. Samtidigt tyckte jag det fanns mycket orättvisor runt omkring mig som jag inte riktigt kunde förstå och så tror jag att jag var ganska så snäll. För annat kan man inte säga om Madicken att hon var snällare än snällast även om hon ibland gick sina egna vägar lite grann.

Bildresultat för madicken

2 kommentarer:

  1. Madicken är en go unge, fin motivering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en av mina favoriter nu i vuxen ålder och tror absolut att jag var ganska så mycket en Madicken när jag växte upp även om jag ibland också var den väldigt snälla och ordentliga flickan.

      Radera